Stileven | Welk duur bureau bedacht dat domme 'doei doei' in die tv-reclame?

Wat verzinnen mensen mooie dingen.

Zo staat er op de ramen van een pizzeria in Leeuwarden: ‘‘Pizza en daarmee pasta!” en achterop een lange vrachtwagen van een beschuitfabriek: ’’Ik ben een enorme aanhanger van Bolletje.” Een audio-bedrijf noemt zichzelf: “Goed lûd” en een vriendin zegt dat ze een parfum op de markt wil brengen met de geur van: “Meand Gêrs.” Harlinger ouwe seunen die elkaar wat ‘troch de tiid’ willen helpen, bedachten voor hun organisatie de naam: ”Seun en Steun.” Op een friettent lees ik: “Verse friet, vet lekker” en op een kapperszaak: ”Haren Majesteit”, want: “Uw haar is de kroon die u nooit afzet.” Een vooruitstrevende studentensoos wil nieuwe leden, maar: “Geen ballen, wel kloten.”

Maar welk duur bureau bedacht dat domme “doei doei” in die tv-reclame? En het slaat nog aan ook, ik hoor het steeds vaker om me heen. Lijkt wel een virus. No, goeie.