Hotelgasten slapen het liefst in WestCord WTC Hotel

Regio - De gasten van Hotels.nl beoordelen WestCord WTC Hotel Leeuwarden als het beste hotel van de stad. De leiding van het hotel kreeg daarvoor de award voor ‘Beste Hotel van Leeuwarden’ uitgereikt.

De award is een kwaliteitsonderscheiding die boekingswebsite Hotels.nl jaarlijks toekent.

WestCord WTC Hotel Leeuwarden is dit jaar met een 9.1 uitgeroepen tot het ‘Beste Hotel van Leeuwarden’. Het hotel verdient de prijs vanwege de vele lof die het ontvangen heeft van zijn gasten. Met name de goede service en het comfort van de kamers wordt geprezen. ,,De kamer was mooi, schoon en modern. Het personeel was enorm vriendelijk. Het hotel was erg mooi, in de Skybar zagen we een mooi uitzicht op de stad. Het ontbijt op bed was uitgebreid, goed en verzorgd", schreef een van de hotelgasten. ,,De service was uitstekend. Ook het diner in Élevé was een hoogtepunt. En niet te vergeten het gratis parkeren”, aldus een andere hotelgast.

Het hotel werd op de voet gevolgd door Van der Valk Hotel Leeuwarden en Hotel Post-Plaza Leeuwarden die beide met een 8.9 werden beoordeeld. Overige beoordelingen: Oranje Hotel 8.8; Stenden Hotel 8.5; Stadhouderlijk Hof 8.3; Eurohotel 8.0; Bastion 7.8; Hotel 't Anker 7.8; Hotel Campanile 7.2

De nummer 1 van Nederland
Het was nog even spannend, maar Van der Valk Hotel Groningen-Hoogkerk is dit jaar verkozen tot het ‘Beste Hotel van Nederland' met een 9.2 als reviewscore. De leiding heeft hiervoor onlangs een award in ontvangst mogen nemen. De komende weken worden in totaal 35 awards uitgereikt. De uitslag van de awards blijft altijd tot op het laatste moment geheim. Medewerkers van Hotels.nl verrassen het hotelpersoneel door onaangekondigd naar de award winnende hotels te komen en hen persoonlijk te feliciteren.

Reviewscores
De award winnaars worden bepaald aan de hand van de reviewscores van het voorgaande jaar. Voor de winnaars van 2019 is dat dus het jaar 2018. In 2018 hebben 30.000 hotelgasten hun ervaring gedeeld. In de reviews worden scores gegeven aan verschillende categorieën: prijs-kwaliteitsverhouding, hygiëne, comfort, service en ligging. Daarnaast kunnen er opmerkingen worden geplaatst over bijzondere plus- en minpunten van het hotel. De gemiddelden van deze scores en de opmerkingen van de gasten worden gepubliceerd op de website van Hotels.nl.