Stileven | Hij schrijft ook openhartig over zijn blunders

Leeuwarden

Ik bewonder de journalist Frénk van der Linden. Dat begon jaren geleden, toen hij Karel Vuursteen interviewde, een topman van Heineken. Twee uur lang verkondigde Vuursteen dat Heineken het best smakende bier is.

Aan het eind van het interview vroeg Van der Linden of hij de topman mocht blinddoeken. Dan zou hij hem vier verschillende biertjes inschenken, want Vuursteen zou zijn merk er toch met gemak uithalen? De topman vloekte, hij wist dat hij het Heinekenbier niet zou herkennen. ,,Wij verkopen helemaal geen smaak, wij verkopen een imago", bekende hij. Eerlijk, maar wel finaal door de mand. Van der Linden heeft een prachtig boek geschreven over zijn interviews met Cruijff, Anouk, André Hazes, Ahmed Aboutaleb. Sterk: hij schrijft ook openhartig over zijn blunders. Burgemeester Crone interviewt hem morgenavond over het boek. Ik hoop dat de burgemeester ook zo'n briljante, journalistieke boevenstreek verzint.

Auteur

Redactie