Communicatiestudenten NHL laten 'Foodprints' achter in Friesland

LEEUWARDEN

Bijna 250 (nationale en internationale) communicatiestudenten tonen 14 april tussen 17 en 21 uur hun werk in winkelcentrum Zaailand aan het winkelend publiek.

Met de expositie 'Foodprints' willen zij hun statements communiceren op het gebied van productie, distributie en consumptie van voedsel. Het werk is ontwikkeld tijdens de eerste editie van de NHL Designweek, die 11 april start. Het doel is dat de student zelf, maar ook de Friese gemeenschap bewust wordt van de maatschappelijke en duurzame aspecten van de voedselketen. Kunstenaar Bonny Dijkstra zal de opening verrichten. Door middel van de techniek 'design thinking' komen de studenten in een paar dagen tot een uitdagend resultaat. Ze worden gevoed met interactieve workshops en inspiratiesessies van zowel docenten als professionals uit het werkveld. Hans Willems, redacteur Gezondheid van de Leeuwarder Courant en Marinthe de Hek van Youth Movement Fryslân introduceren tijdens de kick off spraakmakende onderwerpen binnen het thema Voedsel. Deze Designweek vindt plaats tijdens de tweede projectweek van de NHL-opleiding Communicatie. Tijdens de eerste projectweek streden de studenten om de PR Talentenprijs. Daarbij werkten zij aan een pr-strategie voor Friese culturele organisaties, zoals De Moanne en Friesland Pop. De opleiding wil met deze initiatieven de maatschappelijke betrokkenheid van studenten verhogen en het participeren van het onderwijs in de Friese samenleving stimuleren.

Auteur

Redactie